Revolutia Plescoi

>>> Romana | English | Francais

 

18-01-2007 | Primul castigator cu Val Duna si Revolutia Plescoi

Campania de promovare a
Revolutiei Plescoi impreuna cu vinurile Val Duna are deja un prim castigator. Este vorba de Constantin Negoita, din Bucuresti, care a primit din partea organizatorilor un premiu special, in afara concursului, pentru ca a trimis primul talon din cadrul acestei campanii.


Un “comando” mixt, format din reprezentanti ai companiei Carl Reh Winery (producatorul vinurilor Val Duna) si din “militanti” ai Revolutiei Plescoi s-a deplasat la domiciliul castigatorului, pentru a-i face surpriza: un bag-in-box de 5 litri cu Feteasca alba si 62 de carnati Plescoi. “Livrarea” s-a facut sub privirile uimite ale vecinilor familiei Negoita, din cartierul bucurestean Salajan. Premiul a fost inmanat fiicei castigatorului, acesta fiind momentan indisponibil.

Reamintim ca Revolutia Plescoi este o miscare culturala initiata de Asociatia
“Clubul Presa de Vin” care-si propune sa contribuie la pastrarea si valorificarea gastronomiei si civilizatiei traditionale - mostenire a Romaniei profunde, parte integranta a “brandului de tara” - prin constientizarea opiniei publice cu privire la valoarea acestora si la pericolele care planeaza asupra lor.


Vinurile Val Duna sunt produse de catre compania cu capital german Carl Reh Winery, care a decis astfel sa fie primul producator autohton de vinuri care sprijina miscarea culturala initiata de Clubul Presa de Vin.


Carl Reh Winery detine vii intr-una dintre cele mai valoroase zone viticole din Romania, Oprisor (Mehedinti). Valoarea vinurilor produse de Carl Reh Winery - gamele La Cetate, River Route, Val Duna - a fost confirmata prin castigarea, in ultimii ani, a numeroase premii la concursurile interne si internationale.


Carl Reh Winery
este, in acelasi timp, si unul dintre principalii exportatori de vinuri romanesti imbuteliate, purtatoare de imagine si identitate nationala pe pietele din intreaga lume.


7-12-2006 | Castiga cu Val Duna si Revolutia Plescoi!

Completati si trimiteti taloanele de pe sticlele si bag-in-box-urile de vinuri Val Duna prezente pe rafturile magazinelor la adresa indicata si puteti castiga 5 premii lunar! Premiile constau intr-o masa “pe saturate”, pentru doua persoane, cu produse Plescoi si vinuri Val Duna, intr-unul dintre restaurantele partenere.

Plescoii - dar si alte produse - se confrunta cu doua amenintari:

- pauperizarea taranului roman, prin disparitia vechilor tehnici de fabricatie, din cauza ca micii producatori nu au acces la piata;
- preluarea “brandului” de catre gigantii industriali si transformarea unui produs artizanal intr-unul de larg consum, lipsit de traditii si semnificatii.

Vinurile Val Duna sunt produse de catre compania cu capital german Carl Reh Winery, care a decis astfel sa fie primul producator autohton de vinuri care sprijina miscarea culturala initiata de Clubul Presa de Vin.

Carl Reh Winery detine vii intr-una dintre cele mai valoroase zone viticole din Romania, Oprisor (Mehedinti). Valoarea vinurilor produse de Carl Reh Winery - gamele La Cetate, River Route, Val Duna - a fost confirmata prin castigarea, in ultimii ani, a numeroase premii la concursurile interne si internationale.

Carl Reh Winery este, in acelasi timp, si unul dintre principalii exportatori de vinuri romanesti imbuteliate, purtatoare de imagine si identitate nationala pe pietele din intreaga lume. | Detalii la www.valduna.ro !


4-09-2006 | Revolutia Plescoi ajunge la Iasi

“Revolutia Plescoi” este o miscare culturala initiata de “Clubul Presa de Vin” si militeaza, prin mijloace specifice, pentru pastrarea si valorificarea patrimoniului gastronomic si cultural specific romanesc. Miscarea urmareste identificarea a cat mai multe produse traditionale romanesti si protejarea acestora in fata pericolului disparitiei, prin promovarea acestora si incurajarea introducerii lor in circuitul economic.

“Revolutia” - care a imprumutat numele celebrului carnat din satul Plescoi (zona Buzaului), singurul produs traditional de acest tip inregistrat si protejat in Uniunea Europeana - reprezinta o reactie de raspuns in fata industrializarii si globalizarii care distrug valorile traditionale specifice, ale “Romaniei profunde”.

Eveniment lunar de gastronomie traditionala

Daca prima “actiune revolutionara” a reprezentat-o, la Bucuresti, imprastierea de fluturasi informativi si organizarea unui lant uman in fata unui restaurant McDonald’s din Bucuresti, la Iasi, “Revolutia” trece intr-o noua etapa, si anume devine un eveniment lunar desfasurat in cate un restaurant reprezentativ pentru patrimoniul gastronomic local.

In cadrul “Revolutiei Plescoi” vor avea loc expozitii cu vanzare de arta culinara traditionala de sezon, dar si evenimente culturale de calitate: concerte, expozitii de arta, lansari de carte, prezentari si degustari de vinuri.

Organizatorii urmaresc, prin intermediul acestei manifestari cu caracter continuu, sa contribuie la constientizarea si valorificarea patrimoniului cultural si gastronomic al Iasului atat in randul locuitorilor acestei Capitale a culturii cat si catre publicul din toata tara.

Conceptul va fi puternic promovat prin intermediul mass media locale, regionale si nationale (posturi de radio si televiziune, presa scrisa, internet) si urmareste sa se inscrie intr-un efort mai larg, de consolidare a “Brandului Iasi”.

Prin urmare, in data de 6 octombrie 2006, Clubul Presa de vin impreuna cu “Directa Marketing si Comunicare” inaugureaza, impreuna cu gazdele primitoare de la Restaurantul ONYX, “Revolutia Plescoi” la Iasi.


FLASH MOB - Vino DUMINICA 25 Iunie 2006 la ora 14:00, in fata restaurantului McDondalds din Piata Romana. Timp de 1 minut, vom savura in tacere un carnat traditional Romanesc de Plescoi!

Lupta a inceput! Vino si tu!

“Revolutia Plescoi” este actiune pasnica de comunicare menita sa identifice, sa protejeze si sa promoveze mai multe tipuri de produse alimentare traditionale, veritabila mostenire a Romaniei profunde, parte integranta a “brandului Romania”. Sunt invitate sa participe si alte organizatii ale societatii civile sau din mediul de afaceri.

“Revolutia Plescoi” este o reactie la McDonald-izarea Romaniei, la industrializarea retetelor traditionale, un indemn la cunoasterea si valorificarea patrimoniului gastronomic autohton. Plescoii - dar si alte produse - se confrunta cu doua amenintari:

- disparitia vechilor tehnici de fabricatie, din cauza ca micii producatori nu au acces la piata;
- preluarea “brandului” de catre gigantii industriali si transformarea unui produs artizanal intr-unul de larg consum, lipsit de traditii si semnificatii.


“Revolutia Plescoi” urmareste nu doar identificarea si protejarea retetelor traditionale, ci si promovarea turismului in zonele respective, care sa creeze oportunitati de dezvoltare durabila pentru micile comunitati rurale si evite “proletarizarea” gospodarului roman.


24-06-2006 | Carlo Petrini despre Revolutia PLESCOI: "Sunt alaturi de voi intru spirit"

“Am venit sa organizez slow food in Romania”, a spus Carlo Petrini, proaspat intors din Ardeal, unde s-a delectat cu branzeturi de capra, carne de porc gatita in gospodarie si dulceturi sasesti. Petrini este initiatorul miscarii care isi propune sa protejeze mostenirea mondiala in materie de biodiversitate si traditii gastronomice. Gustos si traditional versus productie de masa - asta ar fi ideea, pe scurt.

Aflat pentru prima oara in Romania, el a explicat ce inseamna conceptul si de ce avem si noi nevoie de el: „Produsele traditionale, metodele de lucru traditionale trebuie sa fie aparate de productia industriala. Slow food este un punct de intalnire pentru toate persoanele care se ocupa de agricultura, pescuit, pentru artizani ai alimentatiei la scara mica, dar si pentru consumatorii sensibili si inteligenti care vor mancare de calitate”. Petrini a spus ca in Transilvania a gustat „lucruri fantastice”, pe care taranii nu le pot insa scoate la vanzare. „Ma intalnesc cu ministrul roman al agriculturii, si ii voi spune asta. |i voi transmite convingerea mea ca Romania este o tara extraordinara din punct de vedere al agriculturii, dar ca taranii trebuie aparati. Veti intra in Uniunea Europeana, acest patrimoniu extraordinar trebuie protejat”.

Slow Food nu vine aici sa faca traininguri si nici sa implementeze programe. Initiativa trebuie sa vina de jos in sus, de la micile comunitati locale care vor sa se organizeze si sa se afilieze fundatiei-mama. Ca sa-si protejeze produsele tipice, istorice, cel mai bine ar fi sa le inregistreze cu denumire de origine controlata - lucru incurajat si de Uniunea Europeana. Iar educatia este esentiala pentru a cultiva consumatorii care vor sa manance bine. E drept ca productia industriala inseamna mai ieftin, dar inseamna, in egala masura, arome, potentiatori de gust, conservanti.

Petrini a fost invitat sa vina si el duminica, 25 iulie, in fata la McDonald’s din Romana, la un „picnic” cu carnati de Plescoi.„Nu sunt in Bucuresti, dar sunt alaturi de voi intru spirit”, a spus el zambind. (Eta Budin)

CITESTE DESPRE MISCAREA SLOW FOOD

SLOW FOOD IN ROMANIA!

 

Contacte:

Cezar Ioan: cezar@plescoi.ro

 


Flash mob -- un grup mare de oameni care se adună într-un loc definit dinainte, fac o acţiune scurtă, după care se dispersează rapid. Noul mod de distracţie, o modalitate de a-se exprima şi de a participa la ceva amuzant cu elementele de conspiraţie. Dacă sunt intrebări, deseori flash mobsterii răspund că au ieşit la o plimbare, admiră priveliştea sau sunt aici după cumpărături fără să-şi dezvăluiască participarea la o "aglomeraţie spontana" (aşa se traduce denumirea fenomenului).

Carnatii de Plescoi - Senzatii tari in bucatarie!

Toate drepturile rezervate - www.plescoi.ro | Recomandam: www.vinul.ro | www.imagine-romania.com | Identitate: CORE TARGET MEDIA - www.core-target.ro